شانه کامپ پله برقی

فروش انواع شانه کامپ پله برقی برای تمامی برند های پله برقی موجود در بازار ایران، لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره فنی با کارشناسان فروش شرکت پارت تدبیر شکیبا تماس بگیرید.

فروش شانه پله برقی

بهترین مدل شانه پله برقی، شانه کامب یا شانه کامپلیت و شانه ثابت پله برقی از نوع آلمینیوم میباشد. این مدل از شانه پله برقی جزو بهترین و با دوام ترین مدل شانه میباشد. قیمت شانه پله برقی آلمینیومی از 300.000 تومان (سیصد هزار تومان) شروع میشود. بسته به کیفیت و نوع وارداتی و یا داخلی قیمت شانه پله برقی تغییر میکند. ابعاد شانه ها با یکدیگر متفاوت میباشد و این در قیمت شانه کامپ پله برقی تاثیر مستقیم دارد.
– فروش انواع شانه پله برقی در شرکت پارت تدبیر شکیبا و ارائه دهنده بهترین قیمت شانه پله برقی در بازار پله برقی ایران

شانه ثابت ، شانه کامپلیت در پله برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

پله برقی از جمله تجهیزات پرکاربرد در عصر حاضر میباشد که رفت و امد در مکان های عمومی را برای افراد بسیار آسان تر کرده است. در واقع پله برقی در اماکنی تعبیه می گردد، که معمولا دارای رفت و آمد زیادی است. سیستم پله برقی ازمجموعه ایی قطعات و تجهیزات تشکیل می گردد، که برخی از این تجهیزات برای حفظ ایمنی افرادی است که از پله برقی استفاده می کنند. برای وارد شدن و سوار شدن به پله برقی و همچنین در زمان پیاده شدن از پله برقی، یک پاگرد ثابت به نام ماشین روم و یا تراس ورودی و خروجی تعبیه گردیده است تا افراد بتوانند با حفظ تعادل و در آرامش از استپ های پله برقی سوار یا پیاده شوند، سکوهای پله برقی به شکل افقی و دارای درپوش استیل یا آلمینیوم هستند که اولین قسمت پله برقی برای سوار شدن محسوب می شوند. تجهیزی که به صورت قطعات آجدار مابین این سکو و پلکان قرار می گیرد را شانه پله برقی؛ شانه کامپ پله برقی می نامند. که عموما از دو جنس زیر میباشند:
• شانه پله برقی آلومینیومی؛ شانه کامپ پله برقی آلمینیومی
• شانه پله برقی پلاستیکی؛ شانه کامپ پله برقی پلاستیکی

شانه کامپ پله برقی

مشخصات فنی شانه کامپلیت پله برقی

حفظ امنیت جانی انسان همواره از اولین اولویت های ساخت تجهیزات صنعتی می باشد. به دلیل اینکه سیستم پله برقی به صورت مستقیم با جان افراد ارتباط دارد، و دارای قسمت های متحرک و ثابت خطرآفرین میباشد رعایت مسائل ایمنی در پله برقی امری ضروری میباشد. علت طراحی و ساخت شانه کامپلیت، برای حفظ امنیت و آسایش مسافران بوده است. شانه کامپ در پله برقی روی صفحه بزرگی به نام کامپلیت در قسمت بالا و پایین پله برقی نصب شده و در تمام برندها و مدل های پله برقی دارای ابعاد و اشکال متفاوتی میباشد. برای اینکه شانه کامپ پله برقی به درستی انتخاب و نصب گردد، باید تعداد شانه کامپلیت و ابعاد دقیق آنها برای پیچ کردن محاسبه گردد. معمولا شانه کامپ پله برقی از جنس پلاستیک و یا آلومینیوم می باشد، که نوع پلاستیکی آن برای استپ های استنلس استیل و جنس آلمینیوم برای استپ های آلمینیومی طراحی گردیده است همچنین برای محیط های پر رفت و آمد و شلوغ مانند ترمینال های مسافربری، مترو، فرودگاه ها، پل های عابر مکانیزه و… در پله برقی از شانه های کامپ آلومینیومی استفاده می شود. در شانه های پله برقی نمونه چپ، راست و وسط یکسان نبوده و دارای ابعاد متفاوتی میباشد در هنگام سفارش خرید شانه پله برقی به این موارد دقت فرمایید.

نحوه تنظیم شانه کامپ پله برقی

شانه پله برقی بر روی صفحه ای به اسم کامپلیت یا کامب پلیت نصب میگردد عملکرد درست کامپلیت به این صورت میباشد که چنانچه جسم خارجی در زیر شانه ها درگیر شود صفحه کامپ را به صورت الاکلنگی و یا به صورت کشویی به عقب رانده و باعث درگیر شدن میکروسوئیچ کامپ میگردد و پله برقی متوقف میشود تنظیم نمودن این مورد باعث بروز خسارت برای استفاده کندگان از پله برقی میشود و در مواردی به خاطر حوادث و یا ضربه های احتمالی تنظیم این صفحه به هم خورده و باعث کج شدن کامپلیت و سایش شانه ها به قسمت لبه استپ ها میباشد برای تعمیر و تنظیم کامپلیت باید از لحاظ دویدگی ابعاد سر و ته کار با شاسی پله برقی چک گردد. شانه های پله برقی دقیقا در محل قسمت متحرک و قسمت ثابت کامپلیت قراردارند و این شانه ها برای ایمنی وجلوگیری از ورود اجسام به داخل پله برقی و همچنین تمیز نمودن اجسام خارجی در محل شیار استپ تعبیه شده است. چنانچه این شانه ها تنظیم نبوده و یا شکسته باشند خطر بروز حادثه قطع انگشتان دست و پا و همچنین کشیدن بند کفش و یا چادر به داخل پله برقی میشود معمولا برخی از سرویسکاران به دلیل عدم خاموش شدن پله برقی کامپ را بالاتر از محل استاندارد تنظیم میکند. میبایست برای تست عملکرد بهتر و همچنین تنظیم نمودن استاندارد کامپ یک برگه کاغذ را روی استپ پله برقی قرارداده و سپس پله را استارت نماییم. اگر شانه ها به درستی تنظیم شده باشند حتی اجسامی به نازکی کاغذ وارد پله برقی نمیشود.

کاربرد شانه ثابت پله برقی

بیشترین کاربرد شانه کامپ پله برقی این است که می توانند فضای خالی بین پله ها و پاگرد را پر کنند و مانع از گیر افتادن اشیاء و اجسام خارجی در بین شکاف شوند؛ و محل قسمت های متحرک و ثابت را محافظت نماید. همچنین شیارهای استپ ها از وجود اجسام و موارد خارجی پاک می‌نماید.

مزایای شانه پله برقی

• شانه کامپ پله برقی برای ایمنی افراد سالخورده و کودکان بسیار ضروری است و در هنگام سوار و یا پیاده شدن از پله برقی مانع ورود دست ویا بند کفش و لباس افراد به داخل پله برقی می گردد.
• با توجه به آجدار بودن سطح آن مانع از لیز خوردن افراد هنگام سوار شدن به پلکان پله برقی (استپ پله برقی) می گردد.
– سیستم پله برقی های جدید به گونه ای طراحی می شوند که، در کنار شانه کامپ پله برقی میکروسوئیچ یا سنسورهایی تعبیه شود، تا در صورت هر گونه گیر کردن افراد و یا اشیاء و اجسام خارجی که ایجاد خطر برای افراد می نماید، پله برقی را متوقف میکند.

خرید شانه پله برقی

نحوه انتخاب و خرید شانه کامپ پله برقی

انتخاب و خرید بهترین مدل شانه پله برقی، بستگی به برند پله برقی و مدل آن دارد. یعنی برای تمامی قطعات پله برقی یک استاندارد تولید در طراحی پله برقی تعیین شده است و شانه پله برقی میبایست طبق نمونه نصب شده روی هر دستگاه باشد. در فرودگاه، متروها، ترمینال های مسافری و از این دست مراکز که پر ترافیک است از شانه آلومینیومی پله برقی استفاده می کنند. در اماکنی مانند پاساژها و مراکز تجاری از شانه های پلاستیکی به کار می برند. شانه کامپ پله برقی برند های مختلف با یکدیگر یکسان نبوده به طور مثال شانه کامپ پله برقی هیوندایی با شانه کامپ پله برقی کنی متفاوت می‌باشد .

1- شانه کامپ پله برقی کنی
2- شانه کامپ پله برقی فوجی
3- شانه کامپ پله برقی هیوندایی
4- شانه کامپ پله برقی بهران
5- شانه کامپ پله برقی فتحی الماس
6- شانه کامپ پله برقی اسجک
7- شانه کامپ پله برقی کلمان
8- شانه کامپ پله برقی شیزی
9- شانه کامپ پله برقی SRH اس آر اچ
10- شانه کامپ پله برقی کویو
11- شانه کامپ پله برقی شیندلر
12- شانه کامپ پله برقی ماشیبا
13- شانه کامپ پله برقی اوتیس
14- شانه کامپ پله برقی تیسن کروپ
15- شانه کامپ پله برقی SSL اس اس ال
16- شانه کامپ پله برقی میتسو بیشی
17- شانه کامپ پله برقی فوجی تک
18- شانه کامپ پله برقی استید

سرویس و نگهداری شانه کامپ پله برقی

عملیات سرویس و نگهداری در تمامی اماکنی که در آنجا پله برقی نصب و راه اندازی شده، در بازه های زمانی مشخصی توسط کارشناسان متخصص شرکت پارت تبیر شکیبا صورت می گیرد. یکی از تجهیزاتی که لازم است تا در هنگام بازدید های سرویس و نگهداری کلی مجموعه پله برقی مورد توجه قرار گیرد شانه پله برقی است، زیرا این تجهیز فاصله بین سکو و پلکان پله برقی را پوشش داده و از ورود اجسام خارجی به داخل پله برقی جلوگیری می کند، همچنین این قطعه موجب امنیت جانی و آسایش خاطر استفاده کنندگان از پله برقی می گردد و عدم وجود شانه پله برقی و یا نقص در آن باعث خسارت و حادثه میگردد.

5/5 - (1 امتیاز)
اگر درباره شانه کامپ پله برقی سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید.
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *